2015-09-23

2015-09-23

Vi styr mot Island

Nästa helg bär det av mot ett resmål jag suktat efter så länge, Island! Lite av en dröm att kunna åka dit. Ok. Det är med jobbet och bara tors-sön. Men tänk vad häftigt ändå! Jag är riktigt avundsjuk på mig själv. Och jag hinner garanterat inte blir mätt på Island under denna korta resa, så sen får jag åka hem och smida planer för hur jag ska kunna åka tillbaka. :)

Vi ska hinna med en massa trevliga aktiviteter. Det mesta involverar vatten faktiskt. Så förutom att konferensa oss ska vi:

Bada i Blå Lagunen



Snorkla i Silvra -"Silfra ligger i hjärtat av Thingvellir, och finns med på
UNESCO's världsarvslista. Det kristallklara vattnet i sprickan ger dig en känsla av viktlöshet när du sakta glider fram. Sikten är förvånansvärt hög, nästan oändlig." Det låter helt magiskt i mina öron.



Rida på Islandshästar


Bada i secret Lagoon

Vi har även lite tid till att utforska Reykjavik som visst är en ganska liten men mysig stad! Tänk att det även är jag som styrt upp resan och vilka fördelar har man inte då!? Jo, jag kunde ju välja och vraka bland aktiviteter som JAG gillar. Det gäller att vara lite ego ibland och jag tror ingen på jobbet kommer att misstycka. Snorkling. Check! Ridning. Check! Bad. Check! Sen blev det ju så klart ett hotell med gym och SPA. Check!

Det verkar vara konstant 11 grader på Island den här perioden varvat med regn och sol. Behov av väderprognoser kanske är överskattat?! Så det blir till att fylla på med varma kläder i väskan. Skulle verkligen behöva ett par Gore-Tex/vandrings-skor, men vi får se om jag prioriterar att fylla skolagret hemma med ett par sådana. Så sugen att åka nu. Kan det inte bli nästa vecka någon gång?

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan