2015-09-15

2015-09-15

Arvid går i 1:a klass!

Nu har Arvid avverkat några veckor i första klass. Vilken grej! Han började på min födelsedag, den 18 aug. Tänk att jag också började 1:an på min födelsedag, fast för 29 år sedan. Det kommer jag ihåg som igår. Alla föräldrar och barn sjöng för mig och jag var livrädd. Inte så pedagogiskt kanske. :)

Arvid fick en desto lugnare start. Precis samma klass. Inga nya barn.. Samma fröken, men ett nytt klassrum. Fast ca 10 m ifrån hans gamla. Så allt var sig likt. En ny entrédörr att komma ihåg att använda bara.

Arvids betyg på att börja skolan var väl inte överväldigande. Han saknade all lek de hann med på dagtid på 6-års. Nu är det ju lektioner varje dag från kl 8-14. Hans måndagar innehåller t.ex. svenska, idrott med dusch och ombyte, SO och NO och så klart lite lunch och raster med. Bråda tider! Alla ämnen med samma fröken förutom NO, bild och musik. De har han med andra fröknar.  Men så här några veckor senare har han inte kommenterat det och jag tror nu han vant sig lite med det vad som gäller framöver och är så nöjd varje morgon. Han undrar till och med om jag inte kan lämna honom lite innan lektionen börjar ibland (fast antar att det är pga leken han vill det :)).

Imorgon väntar vårt första utvecklingssamtal. Det blir spännande. Då ska vi bl.a. få veta hur deras enda läxa under läsåret ska se ut. Det ska visst vara en läsläxa att göra hemma tillsammans varje vecka. Och så klart ska vi få veta lite mer hur det går för vår stora kille, lite mer än vad man hinner stämma av vid lämning. Spännande!


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan