2015-09-30

2015-09-30

En ljusare vecka

Poppar 80-tals pop på hög volym. Datorn är uppackad på köksbordet. Tvätten är startad. Köket är röjt. Kaffet ryker i koppen på bordet. Ni vet sånt som måste ske innan hemmajobbet kan börja (det går inte att jobba med ett smutsigt kök som ni vet). Dags att kavla upp armarna och jobba sista dagen för den här veckan. Imorgon bär det av mot Island. Galet skönt. En fin dag väntar med andra ord. Älskar att ha ett sånt flexibelt arbete, som medger hemmajobb. Spar SÅ mycket restid på det, Speciellt nu när tågen går så där dåligt igen. Jag tar mig ju bara till Universitetet just nu och behöver göra ett extra byte där. Det är görbart men förlorar en kvart enkel väg. En månad till med det. Fast det är väl ingenting mot de stackars resenärer som ska ta sig förbi slussen i 10 år... Stackars dem. Med hemmajobb slipper jag även sminka mig och dona. Behöver bara göra mig tillräckligt anständig för att kunna visa mig på skolan och kan sedan hasa runt i mina mysjeans hela dagen hemma.

Så förutom jobb ska det idag även ske packning och ev träning. Spinning på träningsschemat, men vet inte om jag vågar då jag endast 95% frisk. Av erfarenhet tar jag ut mig till 100% på spinning. Kanske är dumt så här innan resan... Suger på den karamellen lite. Men har lovat mig själv ett rent cardiopass i veckan, så då måste jag trolla fram ett sånt på Island. Det är väl görbart det med.

Det allra roligaste så här långt den här veckan är ju att vår fina Arvid blev lika fast i innebandyn som jag var. Så roligt! De har träning två gånger i veckan och igår hann jag hem så att han kunde köra tisdagsträningen kl 17. Den kommer att vara tight att hinna med i vanliga fall. Så det hänger lite på mina jobbdagar. Att släpa iväg alla barnen mitt i middagen gör vi nog inte om inte vi båda hunnit hem. Så igårkväll blev det till att hjälpa med att bygga sarg för fulla muggar. Så skoj! Fina övningar och fantastiska tränare. Arvid känns varm i kläderna fastän det bara var hans andra träning. Så skoj verkligen. Nästan sugen på att bli tränare jag med.

There must be an angel.
Playing with my heart.. ♫


Taggad inför träningen

Passningsövningar



Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan