2015-09-27

2015-09-27

En hängig vecka med fint avslut

Det har varit en tuff vecka fysiskt. I tisdags åkte jag på värsta åkomman på väg hem från jobbet. Det var bara att försöka hämta med så gott mod som möjligt för att ta sig hem och lägga sig på soffan. Sjuk huvudvärk och ont i kroppen. Alvedon och sova gjorde det bättre tills på onsdagen och på torsdagen kände jag mig helt bra igen. Så gick på mitt andra PT-pass. Det gick toppen (skriver separat om det). Men så vaknade jag på fredagsmorgon med världens halsont. Det var nog inte helt borta och PT-passet gjorde väl att det tillslut tog fart. Lika bra det kanske så man inte går och drar på något i evigheter. Nu har jag varit hängig hela helgen och tagit tidiga kvällar. Nu söndag har det gått över till slemmande och hosta. Mycket trevligt, men det är ju den sista av de trevliga förkylningsfaserna (får vi hoppas).

Så därav har jag bara hunnit med två träningspass denna vecka. Det var längesen det blev så knapert utbud på träningen. Iofs höll de riktigt hög kvalitet med en rejäl genomkörare Crossfit Stength/Metcon i måndags och PT-passet i torsdags. Ska nog iaf mäkta med en liten kvällsprommis ikväll. Trist att vara sjuk. Gah!

Vi har varit på Höstfesten i Vallentuna i helgen. Kikade på Sanna Nielsen, fiskade fiskdamm m.m. Killarna var nöjda och jag fick lite luft. Annars har det blivit mycket aktivitet hemmavid. Vi har gjort höst ute och plockat undan utemöbler och monterat ned hoppmattan. Skönt! Nästa helg är jag borta och sen vet man ju inte alls vad vädret kommer att erbjuda i oktober. Allt är så lätt när vädret är fint.

Arvid testade en ny sport idag. Innebandy minsann! Han går i sin mammas fotspår. Jag var ju väldigt aktiv inom den sporten i typ 10 år fram tills jag flyttade till Örebro. Träning minst en gång om dagen och ett par matcher minst varje helg. A-jun, B-jun, B-lag, A-lag, ja det var många lag som skulle hinnas med samtidigt.  Arvid tyckte det var så mycket roligare med innebandy än med fotbollen. Det var inte alls lika många barn och det var fem superbra tränare som skötte träningen så fint. Och visst brukar de vara än fler tränare än så. Min observation från sidan var att även de lite mer försiktiga barnen fick ta plats och fick god tid på sig att göra övningarna. Arvid verkade känna sig mer bekväm på innebandyplanen än på fotbollsplanen och kanske för att innebandyn inte alls är lika fysisk (iaf när de är så här unga) som fotbollen lätt kan bli. Åh, vilka minnen jag har kring innebandyn. Hoppas Arvid fastnar för den här sporten. :)

För övrigt är det ju full rulle hemma hos oss i oktober med två födelsedagsbarn. Återkommer om det.

Elsa myser på soffan tidigare i veckan

Ett litet flygplan stod uppställt.

På väg upp på scenen

Vissa var inte så intresserade av Sanna... :)



Sjukling blir ompysslad av Elsa, som visst älskar att fixa med håret. Gud vad jag älskar när någon pillar i håret. 

Någon är visst väldigt duktig på att färglägga. Flera timmar spenderades till det idag. Inte så vi brukar se Olle här hemma. :)

Innebandykillen. Laget heter Vallentuna IBK.

Samling ♥

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan