2013-03-08

2013-03-08

Samtalet man inte vill ha

Tur var kanske att Håkan står högst upp på ringlistan från dagis. Idag ringde de från dagis och sa att Olle gjort illa sig. Klockan var väl kvart i nio så Håkan hann knappt jobba något alls. Ett jack i pannan. Håkan ringde och meddelade mig. Fem minuter innan mitt möte skulle börja. Kände mig som världens sämsta mamma. Sitter där på möte och min lilla godbit har gjort illa sig. Tur att den braiga pappan ryckte in.

Sedan verkar det inte vara helt lätt att få några stygn satta. Husläkaren hänvisade vidare då de hade så mycket folk inne. Håkan tog Olle till Danderyd. Där kunde de ju absolut inte ta emot honom. Han är ju så litet barn. Bara två år! "Då måste man ju åka till Astrid Lindgren måste ni väl förstå!". Öh. Jaha. Håkan tar Olle till Astrid Lindgren och ett par timmars väntan där så fick Olle sina tre stygn i pannan. Det hade inte varit någon vacker syn. Håkan och två läkare höll i och en tredje styrde. Stackars liten. Han fick sig iaf en glass som plåster på såren. Och jag som ska på AW ikväll = får inte se min lilla sötnos innan han somnar. :(

Glada miner i väntan på det som komma skall


Inte lika glada miner efteråt


Utmattad somnade han i bilen

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars stackars Olle.
Manga kramar fran Mormor och Stefan

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan