2013-03-13

2013-03-13

Bakstuga

Det är ju lite kalas för Olle snart och då är det alltid bra att ha lite nybakta bullar hemma. Så fast det är mitt i veckan och bullbak kanske inte hör till det man drar igång efter en arbetsdag så gjorde jag och Arvid slag i saken. Det är mycket meck med att baka bullar; disk, disk och disk i oändligheter efteråt. Men nu är frysen fylld och om det kommer många gäster så är vi väl förberedda. Arvid var superduktig och hjälpte till att blanda degen, knåda, sätta ut formar, kavla och strö kanel och socker.

Alla tog sig en varsin bulle med ett glas mjölk till här på kvällskvisten. De fick bra betyg då alla småkillar satt och gapade efter fler!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilka finfina bullar!
Kramkram
Mormor

Susanne sa...

Vad härligt det ser ut! Jag måste dra igång ett bullbak snart jag också, det riktigt kliar i bagarnerven när jag ser det här!

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan