2013-03-04

2013-03-04

Älskade Olle 2 år

Till vår fina älskling som fyller 2 år idag! Hipp, hipp, hurra! Tänk vad fort det gått sen den där dagen du hade så bråttom ut ur magen. Som en frisk vind kom du från start till mål på mammas mage på 4 timmar. Tur att jag inte har längre till BB för vi hade bara 40 min till godo efter vi kommit dit. Sedan dess har du fortsatt att ha bråttom. Vi föräldrar hänger inte med. :) Du lär dig krypa, gå, prata, springa i ett hiskeligt tempo. Det här med att ha en lekmatta var aldrig aktuellt. Du satt ju aldrig stilla och lekte. Det var lite frustrerande när jag skulle försöka hjälpa din storebror på toaletten och hittar dig hängandes i en blomma eller i brorsans tripp trapp stol fast du bara var 6 mån. :)

Det visar bara din underbara personlighet. Du kommer att gå långt min lilla son. Du ger aldrig upp och du blir förbannad om något går emot dig. Och så försöker du igen. Och igen. Och igen. Så du lär dig snabbt. Ibland är det ganska hög gnällfaktor på dig, men jag och alla andra vet att det är för att du vill mer än vad din lilla kropp klarar av. Tänk vad långt du ska gå när den inte sätter begränsningar längre!

När vi läser bok är det alltid du som ska läsa för mig. Varför inte!? Du berättar ju historien lika bra som jag. Fast i lite kortare meningar då... Du älskar dagis och du är alltid så glad där, även när vi lämnar. Det är skönt att se. Du vaknar fortfarande om nätterna även om det sista veckan bara varit en gång per natt. Den lilla ovanan får du gärna vänja dig av med. Efter två år är vi ganska trötta... Det är nog du med. För visst är det skönt att vakna upp utvilad?!

Din bror och vi föräldrar älskar dig så mycket. Jag vet att det kan vara svårt att tro det när din bror tjuvnyper och puttas, men han berättade faktiskt det för mig här om dagen. Och de stunder när ni busar ihop och kiknar av skratt är de finaste stunderna i mitt liv. Då glömmer jag allt och står bara där och ser er leka. Det går inte att slita sig. Nu hoppas vi på en massa fart och fläkt med dig framöver (även om vi har svårt att hänga med dig redan nu). Jag funderar på om rugby kan vara din grej. Du älskar att springa och du älskar att brottas. Ska bli skoj att se om det blir så framöver. Hoppas du har en fin födelsedag på dagis och att du blir uppvaktad ordentligt där. Jag längtar till ikväll då jag får träffa dig igen.

Här kommer några bilder från morgonens sång på soffan (Olle vaknade innan oss andra idag). Tack alla för fina presenter. Han fick bl.a. en egen sparkcykel, Nicke Nyfiken film, brandbil, Flexi trax bilar, tofflor och tröja:
Grattiskram!

Brorsan hjälper till att öppna lite

Den ser bra ut!

2 kommentarer:

CattisL sa...

Grattis lilla Olle! Så fint skrivet Maria. Mina gravidhormoner svallar och tårarna rinner för kinderna. Fina killen! Kram sis

Claudia sa...

Grattis grattis söta Olle.
Kramar Roger & Claudia

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan