2013-03-22

2013-03-22

Fördömda tjuvar

Det hann gå 5 år, men nu har det hänt. Första inbrottet i hus på vår gata. Känns väldigt olustigt. Huset i fråga hade inte larm och har begränsad insyn på sin tomt vilket kanske bidrog till tjuvarnas val. Hur kom de då in kan man fråga sig? Nej, de slog inte sönder fönstret på altandörren och öppnade den, utan monterade helt enkelt ner fönsterkarmar utifrån och lyfte bort ett helt fönster. Ställde det åt sidan snyggt och prydligt utan att ha sönder det. Snacka om iskalla och mitt på dagen! De tog god tid på sig inne och såg till att få med sig laddare och tillbehör till all elektronik de tog. Förutom smycken och pengar då. Barnens rum var de aldrig in i. De vet vart de ska leta. Fy fan säger jag bara. Förstå känslan av att komma hem till ett iskallt hus och se att huset är uppochnervänt. Skottpengar på det.

Jag vill även passa på att slänga ut lite skottpengar på alla er som tänder sina cigaretter mitt bland oss andra väntande på perrongen eller när ni är på väg ner/upp ur tunnelbanan. Jag har verkligen inte lust att andas in er äckliga rök så var vänlig och sluta med det.

1 kommentar:

CattisL sa...

Fy vad läskigt! Jag blir så arg när jag hör sådana saker! Kram till er!

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan