2012-09-16

2012-09-16

Hösthelg på Söderkulla

Vi snabbade oss hem från jobbet i fredags. Packade in oss i bilen och styrde den till Söderkulla. Vi kom upp lagom till middag och blev bjudna på fantastisk röding. Åh så gott! Jag fick sova med Arvid (=vinstlotten) och mös med honom i 120 säng. Härligt. Vid 7 på morgonen meddelade han mig att han minsann går ner till farmor. Jag drog mig ett par timmar till. :) 

Vilket härligt väder vi har haft! Underbart. Varmt och soligt hela helgen. Det ni! Vi har fixat en del (ja, lite ska man väl göra för brödfödan...). Håkan och Uffe halmade i fårhuset. Vi gjorde höst på tomten och bar undan möbler. Hämtade in grejer från hagarna. Vi flyttade på får som förirrat sig mellan hagarna m.m.

Vi tog oss en tur till svampskogen på lördageftermiddagen. Arvid var jätteduktig och tog sig fram överallt utan att klaga. Över stock och sten! Det var lite värre för lillOlle då allt nådde honom över midjan inkl små grästuvor. Han fick åka på axlarna en del innan vi var hemma igen. Jag hittade flest svampar (inte för att det var någon tävling ;)). Jag utbrast Åh, Oh och Ah mest hela tiden. Det var som en gul matta på ett ställe. Jag gick bananas! Det tråkiga var dock att rensa och förvälla allt idag. Men det var bara att bita ihop. Det blev en massa härliga burkar att stoppa in i frysen när vi kom hem ikväll. Det blir lite härliga middagar framöver...

Jag och Olle har varit förkylda i helgen. Olle har väl inte haft någon toppenhelg då han varit gnällig och han sover fortfarande knöligt. Hoppas fortfarande på att det kan bli bättre (hoppet är det sista som sviker en). Men annars har han haft det jätteroligt och åkt fyrhjuling, minitraktor, lekt med vatten, kastat leksaker till Valle, matat kaninerna, varit in till fåren i hagen, plockat svamp, ätit en massa gott. Arvid har gjort ungefär samma saker fast han har även åkt en massa traktor och fått hjälpa till med lite mer sysslor såsom åka med mat och vatten till hagarna, plockat ägg och eldat grejer (!). Vi föräldrar har haft också haft det jätteskönt och varit ute en massa. Man blir så härligt trött av det. Det blev extra lyxigt då Olle sov på nedervåningen inatt och både jag och Håkan fick sova hela natten. Dubbelyx!

Nu hoppas jag att mitt snorande släpper tills imorgon så att jag kan fortsätta träningen som jag påbörjade den här veckan med bodypump, löpning och spinning. Hoppet är som sagt det sista som lämnar en! Nu är det nya friska inför nästa vecka och finns det något effektivare sätt att ladda batterierna än en mysig Söderkullahelg?!


Bäst jag blundar. Det här kommer att låta!

Kaninen får sig lite mat

De andra kaninerna hade byggt ut!

Vissa har det bra!

Härligt väder!

Melliskillarna

Kycklingarna hade tre mammor som vaktade dem.

På väg ut i svampskogen

Arvid undrar var svamparna är

Inte helt lätt att ta sig fram

Valle vaktade över oss

My precious!


Resultatet

Diana njuter av solen

En vanlig syn...

Höst i fårhagen

Uffe åker får

Killarna åker "fulingen"

Arvid kör

Rensat var det här!

1 kommentar:

Lisa sa...

Helt fantastiskt!!!

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan