2012-09-13

2012-09-13

Bekräftat

Nu har jag fått bekräftat det jag trott hela tiden. Det är ett förbannat löparknä jag har. Var till en sjukgymnast igår och hon bände och vred och tryckte lite här och där. Mitt problem är att jag oftast inte känner något så länge som jag inte springer och det är då lite svårt att beskriva för någon annan. Nu hittade hon iofs en punkt på utsidan nedanför knät som ömmade och alla mina symptom är som tagna utifrån beskrivningen av ett löparknä.

Det som nästan är lite komiskt är att jag kvällen innan tänkte trigga igång smärtan, så att jag hade lite ont inför besöket. Jag begav mig ut på en löptur. Tror ni jag fick ont?! Så klart inte, fast jag har fått det varje gång i ungefär ett halvår nu. Kanske är det stretchingen som äntligen börjar ge resultat.

Hon gav inte så många nya tips förutom mängd och lite mer teknik på stretchingen samt lite tips på alternativ konditionsträning som inte belastar knäet. Ska dit en gång till och då ska vi hänga lite på gymmet som var i samma lokaler där hon ska visa mig bra styrketräningsövningar för knäet. Jag måste även formgjuta nya ilägg till skorna då de jag har är från gymnasietiden (jag vet, de är gamla)! Får räkna med nätta 2000 kr på det. Skoj!

Men det är nu bara att bita ihop och verkligen komma ihåg att stretcha så ofta man kommer ihåg. Trixet är att jag helst ska vara lite varm i musklerna så helst efter promenad till jobbet eller så. Precis det man behöver. Lite mer aktiviteter att tränga in i vardagen. Men det blir nog bra tillslut det här!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan