2012-02-20

Vi njuter

Nu har vi bott här i några dagar och börjar komma in i semesterlunket. Åh det är härligt här! Ni vet, masa sig upp ur sängen, äta god frukostbuffe, gå hem och packa strandväskan, hänga på stranden, bygga sandslott, bada, äta lunch, sola lite, bada i poolen, äta mellis, hem och relaxa och duscha och sen ut på middag, äta och dricka gott, för att ev sen ta en kort prommis eller shoppingtur innan vi går hem och stukar i säng. Tråkigt liv va!?

Tyvärr hade vi lite bakslag idag. Olle har tagit sig åt öronen och gråtit mycket för att sedan sluta lika snabbt. Han har varit hyffsat pigg ändå, men ikväll innan middagen blev det oftare och oftare så vi tog honom till läkaren. Dubbelsidig öroninflammation på lillkillen. Stackars liten. Första gången vi har det i vår familj. Arvid har aldrig haft det. Så det blev mediciner som han som tur var verkar gilla. Det ska sluta göra ont om ngn dag. Inget bad får det bli heller. Undrar hur vi ska lyckas med det. Han är tokig i vattnet. Privatkliniken var grym. Det var nog 10 pers som hade hand om oss. En som helhjärtat lekte med arvid under hela besöket. Men så kostade det 1000 kr inkl mediciner också. Hoppas försäkringen täcker det.

Vi bor i bungalow på Koh Chang Paradise resort. Den är inte jättestor, mer fräsch och fin och allt fungerar(!). Inte ens ACn låter. Toaletten är enorm och hade gärna kunna lämna ngn kvadrat till rummet istället. Sängen är ca 2m bred och där sover jag, Håkan och Olle skönt. Arvid huserar i spjälsängen och han är supernöjd där. Alla sover som stockar och vi får ställa klockan för att komma upp i tid. Det beror nog på att vi inte riktigt ställt om oss till tidsomställningen än. Båda killarna är ganska trötta på förmiddagen och då är det ju mitt i natten i Sverige... Vi vuxna har istället svårt att somna om kvällarna. Det enda negativa med boendet är dyrt internet (det jobbar Håkan med att fixa i skrivandets stund med ngn mobilvariant), att det är lite för lummigt på området (lite mkt mygg) och att man måste ha ACn igång ett tag innan varmvattnet kommer. Det ska visst vara så. Frukosten är grym och alla hittar ngt de gillar. Stranden är jättemysig vid hotellet och det är fullt med träd där vi leker i sanden i skuggan. På morgonen är det ganska högt vatten och då finns det knappt ngn strand medan det på kvällen är ungefär som på Klong Dao på Lanta dvs jättemycket strand då vattnet dragit sig undan. Solstolar finns det en del, men verkar vara lite hysteri att få dem. idag lyckades vi utan att gå upp i ottan. Vi sitter aldrig ändå med två aktiva killar. Hann dock läsa 30 sidor i min chick lite bok. Det är lite mycket ryssar här för min smak. Ja claudia, de posar i vattenbrynet här med! :) Nästan inte en skandinav på vårt hotell. Vi provade poolen för första gången idag då Arvid varit lite chicken med att bada i havet. Den var en hit! Barnpoolen var toppen och han hittade en rysk flicka att leka med bilarna med. Han älskar dock sanden så vi får väl alternera lite. Tyvärr var det lite maneter i havet idag, men de ska vara ofarliga enligt thailändarna, men ändå läskigt att de simmar runt där. Fast de är ganska söta och små.

Ikväll tog vi en tur till White sand beach efter läkarbesöket och jag är glad att vi inte bor där. Turistigt värre. Vi såg iofs inte själva stranden utan åt bara på huvudgatan. Billig och god mat var det iaf! Vi fick även tag på ett par strandleksaker till killarna. Bilder kommer när internet är cheap cheap! Teknikhåcke får visa vad han går för först.