2011-11-26

2011-11-26

Slutkörda

Vi börjar bli trötta och slitna här hemma. Det är ganska intensivt att ha två killar hemma. De är snälla, men det är ju alltid ngt som ska fixas med och råkar det vara så att en av killarna sysselsätter sig själv och den andra sover så är det ju hushållssysslorna som tar över tiden. Jag försöker att inte hålla på och fixa och trixa en massa när de lagt sig, men det är svårt att låta bli. Det går ju fortare då än när de är vakna. Med andra ord är det fixande från morgon till kväll. Jag vill inte klaga då jag har världens finaste familj, men jag bara måste få vara trött också. Det är nog även därför jag inte orkar mig iväg så mkt de 15 h jag har Arvid på förskolan.

Den här veckan har jag dock haft lite aktiviteter då jag har haft reportern på tidningen här en dag, shoppat en dag och haft fina Johanna (storOlles mamma) på besök en dag. Vi var så upptagna att prata (det är vi bra på) så inga foton blev tagna. Solen besökte oss även den här veckan så vi passade på att ta en promenad till Täby Kyrkby. Fredagen bestod av sång- och rytmik i kyrkan och lunch hemma hos Katrin i mammagruppen. Sen när helgen kommer blir det nästan ingenting och man vill bara sova, men det går ju inte heller så mkt som man skulle vilja. Den här helgen har vi iaf delat upp det så att den som tar natten får sova på morgonen. Kanske är det bara mörkret som gör att man känner sig orkeslös? Men just nu skulle man behöva en paus. En helg kanske för att bara vara hemma och ligga på soffan låter som en julklapp högst upp på listan! Någon där ute som känner sig manad att ha två små killar? 

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan