2011-11-30

2011-11-30

Han bubblar av ord

-Olle är trött nu. Han måste sova. För jag ska spela grodspelet nu.
Arvid fick ett spel i födelsedagspresent med små kulor i och de har precis sådan där otäck sätta-i-halsen-storlek. Så Arvid får bara spela det spelet när Olle sover. Han är inte alls beräknande!

-En massa mat på magen (läs i magen). All mat är slut! Pappa får chips nu.
Vi försökte en gång muta honom med chips om han åt upp all mat. Det gjorde han så klart inte, men han kommer ihåg det väl och påtalar det när vi andra avslutar våra måltider.

Mamma: -Vad vill du ha för frukost?
Arvid: -Bonfilen (läs Citronfilen). Och flingorna. Och mackan med pastejen och saltgurkan. Och smör. Och vatten också!
Det är samma svar varje morgon så egentligen behöver jag inte fråga. Men ngn gång har jag låtit bli och då vill han inte ha så klart.

Arvid: -Jag vill spela apan (läs Radiosapans alfabet)!
Mamma: -Nej, nu har du spelat så mkt idag så du får inte spela. Kanske en stund när det är mörkt ute efter maten.
Arvid: -Jag kan först spela apan och sen äta maten!
Han är inte någon vidare förhandlare.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan