2011-11-27

2011-11-27

1:a advent - 6 årsdag i familjens tecken

Idag firar jag och Håkan 6 år tillsammans (egentligen kanske ca 6,5 år beroende på hur man räknar). Det firade vi med att inte gå utanför dörren utan vi hade en helt vanlig familjedag hemma.  Ingen vill beblanda sig med ruskvädret ute så vi var hemma och mös hela dagen utom jag som gjorde en snabbvisit på gymmet. Ja, hur ser nu en vanlig familjedag ut hemma hos er? Så här ser den ut hemma hos oss. Jag hade sovmorgon till halv elva, vi bakade pepparkakor, hade morfar på snabbesök, vi lagade god fisk, vi fikade pepparkakor framför Liverpool - Manchester City, hängde upp julbelysning ute, vi läste böcker (favoriten big time just nu är "Lilla nollan och dom andra" med Inger Sandberg), Håkan jobbade lite, vi har lärt Arvid att tomten kommer när 4:e  ljuset är tänt och jag slökollade faktiskt lite på TV ikväll. Det händer inte så ofta. Det var därmed inte en sån där jätteromantisk dag med trerätters middag på tu man hand, men det var ändå en härlig dag i familjens tecken. Älskar er alla. Min lilla fina familj.

 1:a advent
 Kram på dig brorsan
 Olle! Var är lampan?
 Få är söta som jag!
Äntligen har Arvid smält! Morfar är så glad för det.
 Morfar stjäl sig en kram
Hela familjen fick ett hjärta. Cirkeln är sluten.
Tomten vaktar kakorna från pepparkakssugna familjemedlemmar.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan