2011-11-22

2011-11-22

Arga mamman

Jag måste stilla mina nerver med en kopp te så här på kvällskvisten. Det var föräldramöte på skolan ikväll och jag kokar. Inte en vettig motivering fick vi till varför omorganisationen på förskolan ska ske som föreslaget. Kommunansvarige behagade inte ens dyka upp. Så dåligt. Stackrarna från skolledningen står där som två fån och kan inte motivera varför de måste göra omorganisationen på det här sättet. Det resulterade i 50 arga föräldrar som gick hem med orden: Återkom när ni har en vettig lösning att presentera och så tar vi ett nytt möte när kommunledningen kan vara med.

Hur som träffar jag ju pressen imorgon (förhoppningsvis). Jag sa inget om det på mötet utan spar det som en otrevlig överraskning.

Herrn på kommunen kanske skulle läsa skollagen:
Kap 8, 8 § Huvudmannen ska se till att barngrupperna har en lämplig sammansättning och storlek och att barnen även i övrigt erbjuds en god miljö.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lämpligt med uttalande i pressen i morgon. Jag rekommenderar en strejk. Håll barnen hemma om detta genomförs. Det torde få alla medier i landet att vakna. Det har aldrig förekommit förut i en kommunal förskola.
Lycka till!
Mams

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan