2011-11-14

2011-11-14

Killarna

Killarna är sådär extra härliga just nu. Olle har ju vuxit på sig och är så lätt nu. Han har ju varit lite frustrerad när han kämpat med att komma på fötter, men det känns som det släppt nu. 

Vi har köpt en lekhage till honom för att vi skulle kunna gå på toaletten eller plocka in disken i diskmaskinen utan att han skulle göra illa sig under tiden. Han gillar inte att sitta där själv och leka, men som tur är tycker Arvid att det är jätteskoj att busa där i med honom. Får se hur länge vi har den uppställd. 

I onsdags började Olle att stå helt själv. Det är bara några sekunder åt gången och sen sätter han sig ned. Han är så fokuserad när han gör det och så har han armarna rakt ut. Jag lyckades fånga ett av ståförsöken på ett suddigt foto. Annars kan han gå helt ok nu och hålla i oss med ena handen. Han kryper på alla fyra allt oftare och nu kan han även sätta sig upp själv från liggande. Det händer grejer var dag känns det som. Eftersom jag inte träffade killarna på två dagar i helgen märkte jag på en gång som om Olle ändrat sig. Han var inte längre svår att mata. Det krävs inte ens en majskrok eller sked i hans hand utan han bara sitter och gapar. Han kan även förstå saker som när jag säger att han ska sitta ner på rumpan. Då gör han faktiskt det. Slump?! Kanske det. Han tittar även ibland på lampan när vi frågar var lampan är. Slump?! Kanske det. Vi föräldrar tror så klart inte det.

Igår gjorde de sitt första bad tillsammans. Jag har alltid badat Olle i badbaljan, men nu var det dags att göra storebror sällskap i badkaret. Han plaskade så mycket att Arvid fick vända ryggen till tillslut. Busig lillebror! Arvid tackade genom att hälla vatten på Olle. Det är smidigt att kunna bada skitungarna samtidigt.

Inatt hade storebror hemska mardrömmar och jag fick springa som en tätting. Stackarn snyftade och sa att "Pappa har gått sönder". Det tycker till och med jag låter som en läskig dröm. Fick ligga en stund med honom i sängen. Det var mysigt, men att vara vaken mellan 4 och halv 6 när man festat natten innan gör mig till en zombie idag. Olle vaknade bara några gånger runt 3. Tyvärr fick jag inte njuta så mycket av den braiga natten. Så det var en kort statusuppdatering om småttingarna här hemma! Det är ju bäst att få ner senaste veckans händelser på pränt innan de faller i glömska. 






Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan