2010-02-24

2010-02-24

Galna dagar

Passar på att blogga här på min kaffepaus. Får man göra det? Är det etiskt korrekt? Vet inte, men idag kände jag för att göra det. Kvällarna har varit så späckade av ickefungerande Stockholmstrafik, OS och andra sysslor att jag helt glömt av det/inte hunnit!

I helgen var det fest på Döbelnsgatan. Det var jättetrevligt och jag blev överförfriskad (är nog ett vanligt fenomen hos nyblivna mammor). Arvid var jätteduktig och lekte massor med Viktor i Solna innan han knoppade in utan problem. Tror inte P&C blev avskräckta till att vara barnvakt fler ggr. Vi hängde nästan hela dagen i Solna innan jag vågade ta bilen hem.

Veckan som varit har varit kaotisk på många sätt. Trafiken och vädret är väl samtalsämnet hos alla stockholmare den här veckan. Jag började min veckan med -26c. Ingen roslagsbana gick och ingen t-bana ovan jord. Tog därmed bussen till den station där t-banan ändå gick. 3:e tåget tog jag sats och klämde mig in på trots många sura blickar. Ni kan förstå hur trångt det är om man inte ens kan komma på de 2 första tågen. Galet. Många ärtiga kommentarer utbyttes i trängseln. Jag kunde iaf tjuvkika på hockeyn på en killes Iphone i måndags. Igår väntade jag på bussen hem i 35 min i kylan. Läste idag att vakter inkallats till en station igår då det är slagsmål om att komma på ersättningsbussarna. Slipper iaf det.

Arvid är superfrisk och härlig och numera äter han t.om. riktigt bra. Han har lärt sig en del saker sista dagarna. Han har lärt sig ta sig ner från soffan själv genom att gå med fötterna först. Han kan stapla klossar. Han har lärt sig säga titt ut. Tyvärr har han även kommit på att man kan krypa upp på diskmaskinsluckan och även upp på fönsterbrädan från soffan. Håkan har tagit Arvid på mammalunch hos min Katrin här om dagen och imorgon är det sång. Det går ingen nöd på dem där hemma!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan