2009-10-24

2009-10-24

En Arvid update

I torsdags gjorde vi ett spontant besök på BVC efter sång och rytmiken för att ta ettårsvaccination. Sprutorna gick så bra det kan gå. Vi passade på att väga och mäta Arvid. Han är numera 76,5 cm lång och väger 9550 g. En lättviktare i jämförelse med kusinen. Dock så har han nu växt ikapp och har klivit upp snäppet över längdkurvan. Inte så konstigt kanske då han har relativt långa föräldrar. Vi måste på extrakontroll i dec då han fortfarande inte vill krypa med båda benen och inte vill klappa händerna. Nu blir det hårdträning!

Arvid bara älskar sin läragåvagn. Han kan bli så förbannad om man tar bort honom från den. Jag försökte trötta ut honom idag och se hur länge det skulle gå, men jag gav upp efter ca 20 min. Det är ganska jobbigt då han inte kan svänga själv och vi har ju inte direkt 100 m raksträcka här hemma.

Idag sa jag till Arvid för första gången på skarpen. Han försökte dra i sladden i lampan bakom soffan. Jag sa argt nej typ 3 ggr. Han tittade på mig och sista gången så fick han darr på läppen och började gråta sådär otröstligt. Han förstod att jag var arg i alla fall, men jag är inte säker på att han förstod att det var pga det han gjorde. Vi får väl se nästa gång han kommer tillräckligt nära lampan...

Ikväll laddar vi för Arvids kalas imorgon. Han fyller egentligen på onsdag, men vi grattar honom lite tidigare. Både släkt och kompisar till Arvid kommer. Smörgåstårta och tårta väntar. Det blir första gången de tre kusinerna träffas tillsammans. Det är en stor dag imorgon!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan