2015-12-02

2015-12-02

Uteblir julhysterin i år (?!)

Redan december och vi knallar på. Vi har fått vara friska ett par veckor nu. Så har hunnit jobba ett par hela veckor. Det händer inte jämt. Läget är ändå under kontroll ändå måste jag säga inför julen. Julklappsinköpen började redan nu under Black Friday. De flesta klapparna denna lite hysteriska shoppingdag blev ändå till mig själv måste jag medge. Lampan jag suktat efter, krämer som behövde fyllas på, någon ny julstjärna och lite nytt porslin till köket klickades hem förutom en hel del leksaker till kusiner och barnen. Jag gillar Black Friday helt klart! Haha! Men sen dyker det visst upp ngt som heter Cyber Monday och jag blir snabbt förvirrad. Endast en galen dag om året får plats i mitt sinne just nu.

Så snart får den här godingen ta plats i sovrummet. Jag motiverar all typ av inredningsshopping med att vi ju måste styla inför försäljningen. Ett riktigt bra argument som kanske innebär att vi får mer betalt för vårt hus och då är ju inredningen i stort sett gratis. Eller hur!? Säg bara ja. Skulle även kunna tänka mig den beiga lilla bordslampan... Hörde jag julrea?


Annars är det där med julkortsfotografering kvar, framkallning av densamma och så klart presenter till alla fröknar (totalt 10 st!). Barn i tre st olika grupper/klasser och ingen klass har skramlat något. Jag tar tag i insamling för en och för övriga två köper jag något eget till övriga fröknar. Vem orkar skramla från alla föräldrar i Vallentuna liksom!? Och så klart får vi sedan ta sikte på julfirandet också (inte att glömma). Där ska vi så klart också bidra. Bör kollas upp även om vi verkar komma väldigt lindrigt undan just på julafton då bror med familj tagit på sig det mesta. Galet snällt.

Så julstämningen börjar infinna sig här hemma. Adventspyntet har hängt uppe sen i torsdags. Vi har invigt julkalendrarna. I plural. Chokladkalendrar i år minsann. Barnen längtar redan tills andra avsnittet. Men måste säga att julkalendern i år måste vara bland det sämsta. Jaja. Arvid var nöjd medan Olle beklagade sig HELA avsnittet om hur tråkigt det var. Men Olle kommer väl att härda ut. För efter varje avsnitt hägrar ju den där chokladbiten. Den som väntar på något gott. :)



Hoppas ni inte heller stressar ihjäl er och börjar komma i julstämning ni också.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan