2015-12-22

2015-12-22

Nu äntligen är det vår tur

7 år med risig sömn. Nu äntligen tar vi igen det. Elsa sover därmed hela nätterna. Kanske behöver vi gå in till henne en gång i veckan och stoppa om henne. Vilken fröjd det är! Att få sova och vakna utsövd. Jag sover och jag sover. De kallar mig till och med sovmonstret här hemma när jag kommer valsandes nedför trappan vid halv tio rycket på fm... Det har ju varit perioder med bättre sömn tidigare så klart. Men då har jag ju själv ofta varit gravid och sovit dåligt pga mig själv. Nu kanske det kommer att vara så här lyxigt hela livet! Tänk!

Ska dock inte ta ut segerns sötma riktigt än. Vi måste byta säng till Elsa också innan vi tagit oss iland. Säkert kommer vi ju att ha mängder med sömnlösa nätter framöver när sjukdomar, mardrömmar och annat håller oss vakna. Men ändå! Dessa små segrar är så värda att dokumenteras. Nu ska vi se om den goda sömnen håller i sig när vi ska sova borta några nätter. Av erfarenhet brukar det vara lite stökigare då. Vi håller tummarna för en sömnfull jul!

Med fin utsikt över vår nya härliga sovrumslampa sover jag om möjligt ännu bättre.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan