2015-05-21

2015-05-21

Träningsflow

Och så lite om träning här på bloggen. Det är full fart på den fronten och river av pass efter pass. Nöter på och det har aldrig känts så enkelt! I förrgår ett grispass crossfit och igår ett pass bodypump. Båda gjorde sjukt ont och båda har satt sina spår. Härlig känsla att bli påmind varje gång man ska sätta sig ner på stolen eller för den delen ta på eller av kavajen. Aj, mina bröstmuskler och aj min rumpa. Men vet ni vad!? Tror jag är uppe på 20 armhävningar på tå utan paus nu på crossfiten senast. Vem trodde det när jag kände mig som svagast efter min helvetesvår förra året!? Inte jag och säkert inte du heller. :) Ok armhävningarna kanske inte är tekniskt perfekta, men galet vad stark jag känner mig. Starkare än jag någonsin gjort tidigare. Nu får det bli lite lugnt någon dag för på lördag väntar min första PT-timme någonsin. Ok, vi har haft ett par i höstas när vi körde motivationsprogrammet på gymmet, men det var egentligen lite för basic då. Det var lite uppfräschning av våra kunskaper om gymmaskinerna och en liten spark i rumpan. Sen blev vi lämnade att köra på själva och det har vi ju gjort med råge!

Nu tänkte vi få lite ytterligare tips och trix och komma vidare i vår träning lite, jag och min träningsbuddie. Det svåra är bara att välja vilken PT vi ska använda. Man har ju sett de flesta på gruppträningspassen och nu blev det lite slumpmässigt en friidrottare bara för att han var ledig den tiden vi föredrog. Han löper in på vår PT-tid direkt från från ett 100-meterslopp. Undrar vad han har i bakfickan för oss gymmotionärer? :) Kan nog bli ett intressant träningspass även om första träffen kanske blir mer av mål- och motivationsdiskussioner än faktisk träning. Ser med skräckblandad förtjusning fram emot det och det gäller ju att toppa formen inför sommaren även om jag redan toppat mer än vad jag gjort tidigare någonsin...

Och mängdmässigt har ju nu avverkat 85 pass sedan nyår. 15 kvar ska avverkas innan midsommar och det bör jag nog ro i land utan problem.


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan