2015-05-12

2015-05-12

Inne på tredje veckan

Elsa tuffar på på dagis. Går toppen för henne. Tänk, nu är hon inskolad. Så nu har vi tiderna 8-16. Hoppas hon kommer att klara av de lite längre dagarna. Jag ska alldeles snart påbörja ett projekt på 75%. Funderar allvarligt på att hålla det till de timmarna och inte ha fler uppdrag dvs inte jobba så mycket mer än så. Då kan jag kanske korta ner hennes dagar lite till. Får se. Ska börja projektet först och utvärdera möjligheterna.

Elsa då! Hon har äntligen börjat sova bra på dagis. Första dagarna var det ungefär 20-30 min och det är bra mycket mindre än vad hon behöver. I torsdags och fredags sov hon nästan två timmar. Så den biten går ju fint nu.

Lämningarna är jättesmidiga. Hon tultar iväg ut bland barnen på gården och blir inte alls ledsen. Vet inte om hon kopplar att jag går än. Kanske kommer det framöver. Två fröknar från andra avdelningar kom helt oberoende av varandra fram till mig och berättade att Elsa helt spontant kommit fram till dem för att kramas lite. Härligt att höra!

Det enda huvudbryet är maten. Hon äter väldigt lite om ngt alls på lunchen. Frukt och melllis mosar hon i sig bra dock. Jaja. Det är ju lika illa hemma, så är väl inte direkt kopplat till hennes dagisdebut egentligen.

Två dagar har jag klarat av med frukostbestyr och lämning hemma. Går helt ok. Gäller att man går upp i tid bara och förbereder lite med kläder och så. Helst inget hårtvättande och så på morgonen, men oftast är ju det avklarat i och med kvällsträningen kvällen innan. Ramlar in på jobbet ca 8.50. Fungerar bra de dagar jag inte har modelleringar. Då får vi styra om. Ett litet bekymmer i sammanhanget. Härligt att vi är i land med detta lilla projekt. Inskolning, check!




Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan