2015-05-28

2015-05-28

Nya (?) tider väntar för Arvid

Våra älskade Arvid har ju snart gått ut föreskoleklass och tar nu sikte mot 1:an. Samma grupp och samma fröken. Blir ju toppen det! 1B ska han minsann gå i. Sug på den ni!

Stora killen som är så duktig. Fröken var så nöjd med honom och han var duktig på att hjälpa andra om de behövde också. Elevrådet har han minsann varit med i under terminen (även om han behövde lite peppning för att våga sig dit). Arvid med hjärtat av guld ska alltså ta det stora steget och börja skolan på riktigt. Han får iofs nog bara byta vinge på skolan, så för honom blir det nog inte en sådan stor förändring. Det största steget tog han egentligen i steget upp till förskoleklass.

Jag kommer fortfarande ihåg min första dag i skolan. Jag fyllde 7 år samma dag. Alla föräldrar var där. De och alla nya klasskamrater sjöng för stackars mig, som var helt livrädd. Haha. Fast jag gick ju i 6-års på mitt dagis och hade ju aldrig sett skolan innan dess. Det här blir lite annat och jag är helt säker på att Arvid kommer att klara det med bravur!


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan