2015-02-18

2015-02-18

Hemresan från Thailand och sista dagarna


De sista dagarna blev härliga och alla var friska. Den stora händelsen var så klart förlovningen. Vi njöt av massage, lek på stranden och vid poolen. Jag hann bli frisk efter en förkylning och tränade något pass. Jag passade på att sola lite. Det har jag typ inte gjort på hela resan. Sånt finns inte tid för med tre små, som vill leka och bada hela dagarna och när Elsa sovit har vi ju nästan alltid prioriterat någon träning eller behandling.

Så var det dags för hemresa. Två flygningar. Första inrikes till Bangkok. Den fortskred utan problem. Vi tog ett snabbt matstopp i Bangkok i fall att det skulle bli lite mat på flyget. Flygningen gick ju bra trots allt. Men vad segt det är att flyga dagflygning hem. 11 h att fördriva med bebis. Det har gått 40 min och allt är frid och fröjd. Inga skrik eller trötta barn och så inser man att det är 10 h och 40 min kvar. Suck. Hon fick inte sova på golvet som vanligt enligt Thais bestämmelser, så man sitter ju som på nålar. Man kan inte röra sig och man får sjukt ont överallt. Elsa sov väl trots allt ca 4 h totalt av resan. Pojkarna sov sista tre timmarna.

Äntligen hemma och taxiresan kvar. Då blev så klart Arvid åksjuk och kräktes halvvägs hem. Han som aldrig varit åksjuk i hela sitt liv. Som tur var var vi riktigt redo och allt hamnade i en påse. Men ändå, så himla typiskt. Så äntligen hemma och jetlaggade som få. Det är ändå en ganska härlig känsla att kliva innanför dörren hemma. Huset luktar helt plötsligt som nytt och allt känns så rent och fräscht.

Nu är det onsdag och vi har ställt om hyffsat. Barnen sover hela nätterna, men vi är väldigt kvällströtta fortfarande. Snart så är vi nog på banan igen! Det är mindre skönt med det ogästvänliga vädret som var igår. Sån där kyla som går igenom kläderna fastän det inte är speciellt kallt ute egentligen. Jag n jobbar igen vilket känns ordentligt efter 1 1/2 år hemma och med jetlag. Kanske lite lite dålig planering på val av jobbstart med facit i hand. Börja måndagmorgon när vi landat i Sverige lördagkväll. Men nu är jag på gång! Mer om det i eget inlägg!









Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan