2013-11-21

2013-11-21

Två heldagar

Äntligen har jag börjat ta mig inåt stan. Det är ju alltid lite ovant i början med ett nytt litet barn som man inte vet hur det fungerar i olika situationer. Det som är underbart är ju att Elsa verkligen diggar vagnen. Det gör hela min vardag så mycket enklare. Hon sover så sött i den vid både lämning och hämtning och sover gärna kvar där ett par timmar i samband med detta också.

Så att åka in till stan för att fixa håret kändes inte ett dugg nervöst. Det gjorde jag i tisdags. Hon sov hela vägen in och hela tiden hos frissan förutom de sista 10 min. Då fick hon amma under frisörkappan och var nöjd med det. Det är ganska bra med tanke på att jag spenderar 2,5 h där och det tog ca 45 att ta mig dit. Lyxigt värre att bli ompysslad av Eva på Folk Stockholm. Jag skriver så mycket om detta med sömn och vagn bara för att jag kom ihåg hur jag kämpade med Olle. Fick spendera ca 40 min för att få honom att somna i vagnen och sen sov han typ i 20 min. Dålig utdelning på det. Håret fick bli mörkare (det kan vara ett tag tills nästa besök och mörkare tål utväxten bättre) med slingor i. Jättenöjd och SÅ skönt att bli av med utväxten som raskt klättrat nedåt halv huvudet på mig.

Under behandling
Resultatet

Igår var jag in till stan igen och lunchade med mina ex kollegor på Espresso house inne på NK. Mysigt att ses igen och att få se deras godbitar. Tänk att man kan tycka att bebisar ser likadana ut, men det gör de ju verkligen inte. Alla var så söta och det avverkades en hel del mammaprat och skvaller! Efter två heldagar i stan blir det idag en lugn hemmadag. Jag ska packa inför helgen då jag och barnen åker till Sandviken. Håll tummarna för att jag tar mig helskinnad utan missöden hela vägen hem. Kan bli upplagt för kaos med tre barn i bilen. Men man måste ju våga för att vinna som det ju heter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Finfint resultat.
Ni är så välkomna till Sandviken.
Kör försiktigt!
Det snöar idag!
kram
Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan