2013-11-12

2013-11-12

Lite från vardagen här hemma

Det har inte varit mycket förskola för killarna sedan Elsa kom (känns lite ovant att skriva hennes namn :) ). Det har varit höstlov och så har det varit magsjuka på dagis. Nu har vi avverkat kalaset så nu vågar jag släppa iväg dem igen utan att vi behöver ställa in något. De var så lyckliga att få komma dit idag och som tur var verkar ingen vara sjuk där längre. Trots att det ösregnade och de skulle vara ute och leka när de kom dit så var det två små killar som raskt försvann in i mängden barn på skolgården utan att se sig om. Fröknarna hade dragit fram vattenslangen och fyllt sandlådan till en enda geggamojjagrop. Fantastiskt uppskattat hos barnen. Undrar vad alla föräldrar säger när de ska hämta deras små terrakottastatyer senare idag. haha.  Vi tog bussen till dagis vilket var uppskattat. Kanske blir fler ggr. November lär ju leverera fler dagar med ösregn känns det som.

Och vet ni vad?! Jag har en bebis som bara sover i vagnen dvs inte skriker och lever rövare. Hur bra är inte det? Det är ju en walk in the park att ta sig till dagis den här mammaledigheten (peppar, peppar). Nu en timme efter jag kommit hem så sover hon fortfarande där ute. Hon verkar vara en liten Arvidkopia. Fridfullt!

Så jag har spenderat en timme på att söka lite julklappsinsipiration. Killarna ska nog få en till snowracer inför vintern och så är de helt insnöade på Jake och piraterna här hemma. Vi har besällt Disney Jr på TVn och det finns ett helt programbibliotek med obegränsat med piratavsnitt. Lyckan på morgonarna! Hur som, de ska nog få Jakes piratskepp med lite tillhörande gubbar. Typiskt bara att det är slut på lekmer just nu där jag har rabattlapp på 15%. Hojta om ni vill ha ngt beställt så kan ni slänga med lite grejor (som givetvis ni betalar själva). Och den här julen tänkte jag att de får dela på paketen dvs skeppet och snowracern får delas lika. Kanske blir galet eller så blir det succe. Det fungerar inte att köpa två skepp. Det är bara så.

Annars har vi en förkyld liten skrutta här hemma. I lördagskväll blev hon jättesnorig och inte förrän nu börjar det lätta lite. Så hon har haft det jättekämpigt att andas. Hon är redan rädd för näsfridan kan jag meddela. För övrigt världens bästa uppfinning. Enligt barnläkaren ska det bara vara bra med några förkylningar första året. Det boostar på immunförsvaret inför dagis. Men det gör ju ont i mammahjärtat att se lilltösen snörvla så.

Jag har haft en del besök i veckorna här hemma som jag inte hunnit blogga om. Min fina Anna var här och klämde på Elsa förra veckan och jag blev fint uppvaktad med massa härliga hudvårdsprodukter. Väldigt uppskattat. Jessika och barnen var här och lekte en eftermiddag med. Imorgon väntar en grannmamma över och så tänkte jag försöka styra upp lite träff med mina fd arbetskollegor med. Och nästa tisdag ska jag och Elsa till min härliga frisör Eva. Kan bli galet men är inte så nervös inför det. Amning under frisörkappan får vilken bebis som helst att somna. :) Så november kommer nog att rulla på! Bring it on! Jag är laddad!

Elsa hos fina Anna

Fint uppvaktad!

Elsa myser hos Jessika

Jag busar med Jessikas lilla A (världens gladaste bebis typ)


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan