2013-11-14

2013-11-14

Elsa 3,5 vecka

Elsa växer så det knakar. Redan 54 cm lång och 4375 g. Rakt på kurvan och en riktigt nöjd liten sessa. Hon har hittills sovit en massa om dagarna och sover så sött i vagnen ute. Tills idag vill säga. Idag har hon inte riktigt sovit lika bra, men vad gör väl det när hon är bedårande och man bara vill ha henne i knät? Det blir inte så mkt gjort på det sättet, men än så länge har jag ingen ångest över det. Det är bara några månader i resten av livet. Det känns som riktigt harmoni här hemma när hon och jag är här hemma. Detta kommer jag garanterat att få äta upp framöver, men just nu är känslan den.



Vi tog en första lite längre promenad idag. Skönt och friskt väder på förmiddagen och Elsa sover gärna i vagnen. Speciellt när den rullar. Nappen går i den med. Känner lite i mitt dumma knä, men hoppas kunna lägga tid på att få ordning på det nu när jag är hemma. Mina killar är jättesnälla och när jag hämtar dem vid 14 så tar vi sparkcyklarna hem. Hittills har vi styrt direkt hem för mellis då vädret inte varit någon hit. Kanske blir det lite mer utelek när snön väl kommer. Det blir mycket lego-byggande och mycket spring på eftermiddagarna här hemma. Det är lite svårt att aktivera dem hela eftermiddagen till middagen tycker jag. Speciellt om jag har Elsa i knät. Så det är riktigt skönt att de är två och leker så bra tillsammans. På så sätt får jag lite mindre dåligt samvete. Just nu flyter allt på riktigt bra!


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan