2013-11-04

2013-11-04

Lillasyster 2 veckor

Jag är så totalt förälskad i denna lilla tjej. Hon som bara varit hos oss i två veckor nu. Hon som är så obeskrivligt snäll. Det är inte många ggr dessa två veckor som hon gråtit. Hon säger till lite när hon är hungrig och när hon vill somna. Somna kan hon göra lite hur som helst. Som när vi ligger och tittar på varandra i sängen eller när jag smeker hennes huvud eller fötter. Så himla mysigt! Kanske är det för att jag är riktigt varm i kläderna med det här att ha barn nu eller så är det helt enkelt för att hon är så lugn som hon är! Men med de två första har jag för mig att jag fick amma dem till sömns hela tiden. Fast kanske är det också att hon är så liten fortfarande som hon är. Men vet!? Njuter gör jag iaf!

Amningen är helt klockren nu. Visst ammar vi ofta. Det hör ju till. Amningsnappen kör jag lite då och då om jag känner mig lite öm. Annars gör det inte alls ont och alla små blåsor är puts väck.

Hennes navelstump har trillat av för ett par dagar sedan och hon kan vända på huvudet och titta åt andra hållet på skötbordet. Små, små förändringar varje dag. Jag ska njuta av varenda en av dem! Underbara lilla tjej. För er som undrar så skyndar vi långsamt med namnvalet. Jag lovar. Hon kommer att få ett namn. Bara inte idag.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken skönhet!
Kramar från Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan