2013-11-27

2013-11-27

BVC besök - 5 veckor

Ja, de är väl inte så otroligt spännande de här inläggen om BVC-besök hit och dit. Men jag gör det mest som en liten dagbok. Och det gäller egentligen de övriga inläggen här på bloggen just nu. Det är ju inte jättemycket spännande att skriva om. Mest vad som händer med barnen. Det är ju nog spännande tycker jag som mamma, fast kanske inte ni som läser? Nu har jag nog äntligen hittat ett bra namn till bloggen tror jag. Ska testa konceptet här hemma innan jag ändrar. En ny banner är ju ett måste iom det.

Hur som, idag var vi på ett andra BVC besök och som vanligt var allt toppen! Elsa är nu dryga 5 veckor. Vi fick lite bannor att vi inte tränat att ligga på mage så det får vi göra från och med nu. Man glömmer ju så lätt allt sånt där och jag tänkte att hon får träna när hon ligger på våra bröst, men det var inte nog... Elsa var iofs heller inte så sugen på att visa upp hur stark hon var utan ville mest sova där på sköterskans bord. :)

Hon följer alla sina kurvor på pricken och med den här takten så blir hon en stor tjej!! Vi har redan fått börja lägga undan kläder som är urväxta.

Vikt:  4745 g
Längd: 55,5 cm
Huvudmått: 38,8 cm
Blir lite skelögd. Handen är ju så nära!

Soffhäng 
(90% av min tid tillbringas till det känns det som)

Liten prinsessa på mattan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis lilla Elsa på Astrid-dagen!
Kram till dig
Mormor

Therese sa...

Men herregud! Hon kommer ju vara tonåring innan vi hinner träffas.. :(
Vi måste styra upp en date snart!
Ni är ju såklart också välkomna förbi hos oss om ni är i Sandviken nåt över jul. Vi ska hålla oss hemma i Gävle heeela långa julhelgen är det planerat :)

Hoppas det här kommer fram nu när jag skriver från datorn, mina andra kommentarer från mobilen verkar försvinna ut i cyberspace varenda gång.

Stor kram!
Therese

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan