2012-05-01

2012-05-01

Valborg på hemmafronten

Familjen Brorsson gjorde oss sällskap för en grillkväll. Vi började redan under eftermiddagen för att hinna med eventuella majkasor under kvällen. Det var ju så underbart väder! Härligt, soligt och varmt. Vi hade lite knytis och vi ordnade med färsk potatissallad, efterrätt och snacks. Dock så hade vi så trevligt hemma hos oss så vi beslöt oss för att hänga kvar och drick vin istället för att bege oss ut på bygden. Barnen röjde ju på så fint och jag tror de största hjältarna var vakna fastän kl var 22 igårkväll. Arvid somnade på soffan tillslut när han och Alexander lekt färdigt. Innan de båda knoppade in kikade de på favoritfilmen Rio.

Vi fick fina plantor av chilli och tomat som jag ska plantera. Fredrik är ju så otroligt fixig med sånt där och driver upp sina egna plantor under våren. Nu hoppas jag att jag kan hålla liv i dem i sommar.

Det var supermysigt, men jag glömde så klart att ta fram kameran. En alldeles lagom Valborg med familjen! Av en händelse råkade två av stolarna i vardagsrummet få ett glas rödvin över sig (jag är skyldig). Det projektet orkade vi inte ta itu med idag utan vi tog en förmiddagstur till Ikea (helt otroligt bra att göra en 1:a maj när alla är bakis) och sen häng hemma på baksidan i solen. Loungegruppen har premiäranvänts i helgen och idag var det shorts, linne och en kaffe i solen som gav mig krafter inför morgondagens jobbande.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan