2012-05-13

2012-05-13

Lugnaste helgen

Oj kommer knappt ihåg när ja skrev något här senast. Antagligen för längesen då. Vi hade en sån där helg när vi bara hade ett enda barnkalas inbokat. Så himla skönt ibland att ha känslan att hinna slappa bara. Speciellt eftersom jag fortfarande är ganska trött efter jobbdagarna. 

Det fick bli hämtmat och fredagsmys med hockeykväll. Lördagen bjöd på det sedvanliga tråkvädret och jag och Arvid passade på att storhandla som vi inte gjort på evigheter. Det tycker jag är supermysigt med bara honom. Sen försökte vi oss på lekparken, men då kom regnet igen så fick bli innemys med grillning mellan regnskurarna på kvällen. 

Söndagen idag var strålande och kusinerna kom över för lek och korvgrillning innan jag och Arvid gick vidare på kalas här på gatan. Vi missade kameran för en gångs skull. Jag var nog ute HELA dagen idag och har en massa välbehövlig färg med en tillhörande bonnbränna. Jag älskar att ha hus vid den här tiden på året. Att bara släppa barnen och de sköter sig själva och leker på gräset och sandlådan medan en annan dricker kaffe och går in och ut och plockar och donar lite. Att hemmaskrota är grejen när man inte har ork eller lust att bege sig ut på utflykter och komma ihåg att packa med sig alla nödvändigheter. Supermysigt! Håkan körde första gräsklippningen. Det borde betyda att sommaren är på väg nu väl?! Med lite vilja kunde man även ha shorts på baksidan. Medan barnen lekte passade jag även på att gå lös med maskrosryckaren (bästa uppfinningen för övrigt).

Jag har jobbrutinen inne nu. 6.55 tåget inåt stan och 16.55 tåget hem. Tycker det fungerar toppen nu när jag har ett ganska lugnt uppdrag, men det kommer inte att vara hållbart att ha de tiderna när jag hämtar och lämnar. Jag och Håkan kör ju lämning varannan dag medan den andra hämtar och gör nog så även i höst. Kommer nog att gå ner några procent för att få ihop livspusslet. Imorgon är det heldag och affärsenhetsmöte på kvällen. Hoppas jag hinner hem innan älsklingarna sover. En rivstart på en annars kort vecka.


Skrotnissarna

Tur att jag matchade mina nya snygga rosa shorts med foppatofflor med målarfärg på

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan