2012-05-27

2012-05-27

Lite smått om sommardagarna som var

Några bilder från sommarhelgen hemma. Krukorna fick sig en ansiktslyftning efter vintern. I år doftar det ljuvligt av Salvia, Lavendel & Persilia, fint gräs m.m. Och tro det eller ej, men satte lite Dahliaknölar i en kruka i våras. Den har kommit upp! Blir roligt att se om jag även lyckas få blommor på den. Det jag behöver göra med dem i höst inför vintern verkar vara en hel vetenskap. Det blir ett senare problem. Tyvärr lyckades jag ta död på chillin och tomaten jag fick i present. Skäms över det, men jag skyller på kylan som var strax efter Valborg...

Olle har fått sina första myggbett för säsongen. Det blev som för Claudia och hela hans panna har svullnat upp. Jag och Arvid var på loppis här i byggden igår och fyndade bl.a. överdragsbyxor (Fix för 20 kr!) och lite bilar (så klart). Jag har pillat i trädgården, vi har grillat, haft ost och vinkväll, kikat på schlagern (Grattis Loreen!), varit till lekparken, cyklat, planterat om en del blommor inne, Arvid har springcyklat en massa, helikoptern är flugen, gräset har putsats på lite, jag har bränt mig lite och så klart har vi njutit av solen och druckit en massa gott kaffe.

Olle kan en massa och tänkte försöka sammanfatta lite. Han pekar rätt när vi frågar var månen, flygplanet, brorsan och Arvid är. Han vinkar och klappar hej vilt när vi ber honom. Han drar ut saker för att kunna kliva på dem, så som pallen i badrummet och stolen vid bordet. Han letar efter sitt radiostyrda bi om han hittar fjärrkontrollen. Han kommer till mig och vill ha hjälp att sätta ihop lastbilen om släpet har ramlat av. Han försöker hälla upp D-dropparna på skeden och kommer hela vägen upp på matbordet ute via stolen om han vill. Han springer allt han kan åt ett annat håll om jag säger att vi ska sätta på skorna eller byta blöjan. Han dricker välling på kvällen och lite på natten. Han sover oftast till ca 5 innan han vaknar första gången. För morgonen brukar han oftast vakna runt 7. Han äter själv, älskar att bada och sover ca 1 1/2 h, en gång om dagen och klarar sig sedan till 20 då han stupar i säng. Det var lite om vår fina lilla kille i korthet!






1 kommentar:

Claudia sa...

Åh, stackarn! Det måste klia något fruktansvärt.

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan