2012-05-30

2012-05-30

Sommarpicknick med dagis

Igår var det sommaravslutning med picknick på förskolan. Det var inte jättevarmt, men solen höll oss iaf sällskap så det blev riktigt behagligt. Sen kunde vi hålla oss varma genom att springa efter Olle också. Att sitta ner på en picknickfilt i gröngräset var inte att tänka på. Tillslut fick han sitta i vagnen och vara lite missnöjd så att vi iaf fick oss lite kaffe. Fröknarna fick ett varsitt armbandsur och de var jättecoola (kom inte ihåg märket nu). Det blev nöjda iaf! :) Det var en riktigt fin kväll och det var skoj att se alla bekanta ansikten som jag nu aldrig ser röken av när jag aldrig hämtar eller lämnar.

Jag är glad att jag bara blev en halvtimme sen till picknicken. Trodde inte att jag skulle hinna alls ett tag. Först åkte t-banan till Mörby centrum mot Ropsten! Hur kan det hända liksom?! Hela tåget fick gå av vid Karlaplan och åka tillbaka. Sen totalstopp i t-banan vid Östermalmstorg. Sprang allt jag kunde till bussen vid Humlegården. Väntade på att den skulle åka. Jättemycket trafik ut genom stan. Typiskt! Sen trafikolycka E18. Totalstopp. Då tänkte jag böla lite ett tag. Chauffören såg köerna och gjorde en paniksväng av vägen in i Enebyberg för att inte bli fast. Snurrade runt med gigantisk buss i villakvarteren och sen ut igen på E18, en kvart senare. Vi kom ut efter olyckan. Bra jobbat chauffören! Men som sagt, jag blev lite sen...

En lite småarg Olle i vagnen

Barn, föräldrar, fröknar och syskon i ett enda virrvarr. Härligt galet!

Grannmamman och vännen Charlotte

Nästan alla fröknar samlade

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan