2011-06-03

2011-06-03

Sovproblem

Det är inte lätt att fånga sötnosarna på samma bild. Här lyckades jag någorlunda när de båda killarna fått på sig sina pyjamaser och myser (läs ser busiga ut) i gästsängen. Arvid är hopplös att lägga nuförtiden. Om han får sova på dagen så lägger han sig inte förrän vid halv elva ibland. Han tjoar och tjimmar om kvällarna så man blir alldeles trött bara av att se honom. Får han inte sova om dagen kan han lätt få sammanbrott under sen eftermiddag. Det är en lite svår period just nu tills han inte behöver sova alls om dagarna längre. Nu blir det ungefär varannan dag beroende på hur trött han är.

Pratade med Diana och han verkar strotrivas på Söderkulla. Den stora händelsen idag var när de fick åka i släpet efter traktorn när de skulle köra vatten till kohagen. Det hade visst inte blivit någon sömn idag där heller. Diana kom på tricket att tvätta fötterna på honom när han började gosa ner sig med napp och snuttis på eftermiddagen. Det gav visst lite extra energi så att han hankade sig fram till middagen. Ikväll är jag och Olle ensamma hemma och jag har kikat på Greys anatomy, slösurfat, tagit en långdusch och njutit över att vara "själv" hemma. Olle somnade in för kvällen för ett tag sen och nu ska jag försöka hitta en stuga någonstans i Sverige (eller Åland) för en veckas semester. Någon som har några tips på vart vi borde åka?


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan