2011-06-28

2011-06-28

Lite ditt och datt

Dagarna springer förbi här i värmen. Igår svalkade sig hela familjen med bad i Skavlöten. Arvid hängde vid vattnet oavbrutet och gjorde bara motvillig paus för lite mat. Men bara när han hörde att det var pasta som serverades. Jag och Olle hängde uppe i skuggan. Ser fram emot nästa sommar när han kan börja vara lite mer i solen. Tycker det är mysigt att komma iväg hemifrån lite. Man kan släppa alla diskmaskiner, tvättmaskiner och plockande. Det är skönt att slappa hemma med, men blir lätt att man alltid går och duttar här och där.

Idag blev det mer bad, men hemma hos mammagrupps Katrin i hennes pool. Passade på att bjuda in mig själv. Tog med mig lunch iaf som tack för titten och lånet av svalkande vatten. Det var mycket trevligt som vanligt.

Ikväll åkte Olles liggdel av vagnen. Idag med syskonvagnen fick Arvid gå och Olle åka i Arvids del från dagis. Det var inte så poppis och det var lite övertalning innan storebror lät låna ut sin. Så ska det inte heller behöva vara. Men imorgon behöver vi i alla fall inte använda vagnen då Arvid får vara hemma. Kära Anders kommer över med barnen för lek i solen. På torsdag är Arvids sista dag på dagis för sommaren och på fredag åker jag med barnen hela vägen till Huddinge för att hälsa på kära kollegan Lotten. Mycket på gång denna mammavecka!

Bus i gästsängen

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan