2011-06-29

2011-06-29

In da gym

Jag blev lite inspirerad av kusin Sofias träning med lille Oskar i gymmet. Jag har knappt tränat Olle på magen alls och fick lite ångest. Ni vet vi mammor får ju ångest över allt möjligt som vi inte gjort tillräckligt bra. D-droppar, låta barnet åka framlänges i vagnen, amning, för glesa blöjbyten, inte tillräckligt varierande kost (när de blir större). Ännu en sån grej är ju att inte träna barnet på magen tillräckligt ofta. Men det tar ju emot när man väl fått barnet nöjt att lägga det på mage. Det tar ju inte så många minuter innan de dår blir lite arga. Hur som, i dag så gymmade vi lite på magen. Och se! Olle var nöjd hur länge som helst och hur stark som helst. Han kunde ligga länge och hålla huvudet rakt upp. Helt plötsligt börjar han även snurra och lägga sig på rygg. Han gjorde det hur många ggr som helst. Han blev lite förvånad varje gång och funderade vad som hände. Det var skoj att se!

Olle greppar fötter och ben för fullt. Gärna när blöjan ska bytas.
Det där ser intressant ut
Näe. Jag har inga tänder än.
Pappa är en utmärkt soffa att titta på Barbapapa på

1 kommentar:

Therese Paugart sa...

Men lilla sötisen då! Nu MÅSTE vi se till att ses snart. Ungarna växer ju så det knakar, känner mig nästan lite stressad ;)
Ha det så gott i solen!
Kram Therese

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan