2011-06-28

2011-06-28

Matglada

Midsommarhelgen spenderades som ni märkte i tidigare inlägg med Håkans familj på Söderkulla. Det var megalugnt med mycket god mat för både stora och små. Annika och G var också på besök. Vi hade det jättemysigt och Arvid började den här gången att intressera sig lite mer för djuren. Det var de stackars kycklingarna som han han fastnade för och gärna ville hålla i och lägga tillbaka i korgen, som de hela tiden hoppade ur. Det var så sött när han försökte få tag på de små. Barn och kyckling var lika tultiga båda två. Tack för trevligt sällskap och all den goda maten!

Olle ammade mest hela tiden som vanligt vilket var tur då jag inte gick upp ett gram trots allt frossande. Men nu har det gått så långt att jag tror han ammade en gång i timmen ungefär och så kan vi ju inte hålla på. Nu när vi kom hem blev det test med mjölkersättning igen. Han sög i sig hela flaskan bums! Han som inte tagit flaskan tidigare. Så nu har jag gett Olle ersättning några ggr om dagen och varvar med amningen. Det blir betydligt längre mellan målen vilket är skönt. Nästa vecka börjar vi även med smakportioner vilket jag ser fram emot. Hoppas han är lika matglad som Arvid var i början. Fördelen med ersättning är att jag igår kunde gå på gymmet utan att känna mig stressad att behöva skynda mig hem. Det är även lovande då vi ska sova borta på bröllop när han bara är 6 månader. Det känns tryggare när man vet att han inte får några problem med maten. Härligt det ska bli med fest!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan