2011-05-08

2011-05-08

Släktträff i Norrköping

Hela lördagen spenderades i Norrköping då Håkans morfar bjudit in tjocka släkten. Vi startade tidig morgon och träffades upp på Vattengatan för en fika. Sedan promenerade vi till Visualiseringscentret för lunch. Det bjöds på mumsiga kycklingspett och fetaostsallad alt. köttfärsbiffar. Jag valde så klart det första. Arvid tjuvade nästan all min fetaost. Han har verkligen fastnat för både feta och chevre. Efter en mysig lunch promenerade vi lite i Norrköping centrum och sen landade vi på café för att hinna prata lite. Vi delade upp oss vilket kanske var klokt då vissa hade mer shoppingsug än fikasug. Vi checkade in på vandrarhemmet där vi hade en våningsäng till killarna och en säng till mig och Olle. Det var svårt med hotell då det visade sig vara SM i bowling just den här helgen.

Vi åt en jättegod middag på Bagarstugan där vi var helt ensamma då Sten och Eila abonnerat en våning. Det blev en relativt sen kväll för våra småkillar så vi gick direkt och lade oss medan de andra avrundade kvällen med Kubb. Tyvärr blev Håkan dålig under natten och det är inte jätteskoj när man sover på överslafen och delar toalett med ett dussin andra. Efter en tuff natt begav vi oss hemåt direkt. Vi skulle egentligen hunnit med både fika på Vattengatan och i Kolmården hos Lisa innan vi begav oss hemåt. Det var skoj att få ett ansikte på alla då jag inte träffat så många. Det var jätteskoj och hoppas att det blir oftare än vart 5 år innan jag träffar mina nya bekanta igen framöver. Här kommer ett axplock av alla bilder som togs under helgen.















Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan