2011-05-25

2011-05-25

Olle - Mamma 2-0

Jag har börjat smälta det. Det är bara att inse att jag har ett barn som inte vill sova om dagarna. Stackars mig! Ett barn som inte sover om dagarna innebär även ett missnöjt barn i vagnen så här långt. Om han inte somnar så blir han helt galen i vagnen. Promenaden till dagis på morgonen är inte alltid sådär jättetrevlig då han är för pigg för att somna. Det säger en del när jag har gjort som vana att lägga baby björnen under vagnen. Typiskt att lilla Olle inte skulle bli en vagnkille. De gånger han väl somnar så sover han bara så länge som vagnen rullar. Hinner inte mer än innanför dörren hemma förrän han vaknar. Så jag har alltid ett vaket barn här hemma om dagarna.

Idag sov han lite på mig när jag hade tjejerna på fika annars var det bara efter att jag plockat upp honom i babybjörnen vid hämtning på dagis som han somnade idag. Olle gillar verkligen inte vagnen i vaket tillstånd. Jag funderar nästan på om jag ska prova att ha honom i sittdelen så att han kommer upp lite fastän han är så liten som 3 månader. Han gör nästan alltid "sit up" rörelser när jag lägger honom i gymmet som att han vill komma upp. Han kanske helt enkelt inte vill ligga ner utan vill se sig om lite i världen. Jag kämpar vidare här hemma. Det här med barn ska visst inte vara helt enkelt. God natt!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan