2011-05-28

2011-05-28

Känsliga läsare varnas

Här om dagen tyckte jag vår avenbokshäck på framsidan såg lite sliten ut så tittade lite närmare. Gillade inte vad jag såg. Det var larver som åt för fullt överallt. De var sjukt vidriga och jag identifierade dem som frostfjäril mha mr Google. Fick rysningar. Idag gjorde jag slag i saken och tänkte att några fighter ska jag väl kunna vinna här hemma. Efter att ha samlat mod började jag plocka dem. Med händerna!!! Fast med handskar så klart. Haha. Jag borde ha fått med ca 90% av dem iaf. De var jätteduktiga på att komuflera sig, men jag lärde mig se dem och jag kunde till och med se en larv på häcken från ytterdörren. Maria - Larven 1-0! Nu ska häcken kunna ta sig igen. Larverna, ja de fick sig en sista simtur i hinken.


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan