2011-05-22

2011-05-22

Olle - Mamma 1-0

Helgen är i stort sett över och den har inte varit så händelsefull. Det har varit mycket hemmalunk och mys i trädgården. Tyvärr har det varit blåsigt så bikinin kom bara till pass i fredags. Jag fick sola i ca 15 min då båda barnen sov. Lite lyxigt så där ibland. Hehe. Annars hade jag tänkt spendera dagen tillsammans med Anna K men orken föll inte in tyvärr efter dagarnas motgångar på barnfronten. Det är lite mek att transportera sig till andra sidan stan med två barn. Så istället promenerade jag och Charlotte till Täby kyrkbys finfina lekplats där det visade sig vara korvgrillning med öppna förskolan. Lunchen var därmed given och barnen fick leka av sig.

Igår hade vi äntligen finväder vid vår grillning hemma efter både snö och åska vid tidigare tillfällen. Smaskigt värre efter en till långpromenad till Täby Kyrkby för att spana på alla fina nya villor. Fast med Håkan och barnen den här gången. Det verkar vara dit stegen bär numera.

Idag har jag haft en liten fight med Olle. Han vill bli gungad i vagnen hela tiden för att han inte ska vakna. Det är hopplöst att få ngt gjort om dagarna utan att stressa ihjäl sig så jag vågade vägra gunga. Det var en del tårar och det blev väldigt lite sömn. Han sov knappt alls efter 12 förrän nu på kvällen. Det kanske är så att han inte vill sova och jag försöker få honom att sova i vagnen fastän han inte är trött? Återstår att utforskas då han ju blev nöjd så fort han fick komma ur vagnen ner i gymmet fastän han var gnällig innan. Eller så är det bara en del av hans fas. Jag tror att Olle vann fighten tillslut. Det som varit bra med fighten är att han fått ha nappen massor och han har även under dagen fått i sig en hel flaska ersättning. Flaskan och nappe har ju inte varit hans starka grenar tidigare. Bra jobbat lilleman!

Just nu laddar vi för Skansen imorgon då kusin Viktor med familj möter upp oss där vid öppningsdags. Det är helt ok att ha Håkan hemma måndagar. Det är långhelg varje helg!
En glad Olle på pappas axel

2 kommentarer:

CattisL sa...

Fin bild? Är den tagen med nya objektivet? Jag är också sugen på ett sånt så att man kan knäppa fina porträttkort. Fint motiv! Så lik Arvid! Kram

Anonym sa...

Hej på dig, lilla bus-Olle!
Kram
Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan