2011-05-11

2011-05-11

En dag som mammaledig

Idag var det vernissage på Arvids förskola. Barnen visade upp sina alster. De hade olika teman på sina verk. Bland annat kroppen och olika djur. De hade fotat från när de målat och ritat så det var skoj att se. Arvid var inte så intresserad av att visa upp sina utan ville mest visa alla leksakerna på dagis.

Olle har idag för första gången haft nappen ordentligt. Jag har varit supernervös över att han inte ska vara en nappkille. Tycker det är perfekt med napp i många lägen. Och hur gör man annars? Man har ju liksom bara tränat på ett barn och Arvid hade ju napp. Så köpte en ny sorts napp som var liksidig och den gillar han mycket bättre som tur är. Nu ska jag köra stenhårt med den.

Annars var jag idag och spanade efter nya utemöbler till altanen på Mio och fyllde på gasolen till grillen. Lite småfix sådär är vad man hinner med på en dag när Arvid är på dagis. Och så en del kaffe då förstås på altanen...

Jag är inte så pytteliten som tröjan säger...

3 kommentarer:

CattisL sa...

Jo, pytteliten! Sötnos! Malte gillar också de liksidiga napparna bättre. Konstigt att de kan veta sånt när de är så små! =) Kram C

Pia sa...

Hej!

Vi flyttade till Musseronvägen förra hösten och jag hittade din blogg när jag surfade runt lite.
När vi flyttade hit var det svårt att få dagisplats. Nu går min son på Tallåsen, men vi står i kö på Stenhällen och Sjumilaskogen.
Funderar på om jag ska ringa för att trycka på lite på sjumilaskogen och ser att din son går där. Skulle vara toppen och få dina erfarenheter - är ni nöjda?
Du får jättegärna maila mig på piaohrn@yahoo.se

/Pia

Claudia sa...

Åh, vilken sötnos! :)

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan