2010-12-07

2010-12-07

Några käppar på vägen

Nu har vi varit här sen i torsdags och det är verkligen jätteskönt att ha en härlig långsemester med lilla familjen. Vi har dock haft några oplanerade bakslag på resan tyvärr. Vädret är inte alls speciellt bra då det är mulet mest hela tiden. Värmen är dock med oss och vi har runt 30 grader hela tiden. Vädret passar dock bra med små barn så Arvid klagar inte och jag råkade till och med bränna mig idag så solbrännan kommer med säkerhet att vara välgrundad när vi åker hem. Vår kamera har blivit defekt så man måste göra en workaround för att få den att automatiskt fokusera. Inte upplsagt för spontanbilder med andra ord. Tillråga på allt så har Arvid varit hängig sen han kom hit då hans mage varit risig. Ikväll så slog han dock på stort och åt en massa till middag. Det första riktiga målet på flera dagar. Det som kommer ut andra vägen ser ok ut (bara vi föräldrar som pratar sånt, sorry). Han är klart piggare och gladare också.

Nu hoppas vi på bättre väder (ur föräldrasynpunkt) och en frisk Arvid resten av resan. Kameran kan vi leva med. Då fick ytterligare en anledning att byta upp oss en modell när vi kommer hem. :)

Idag har vi varit på utflykt till den strand (Klong Nin) vi bodde på för 5 år sen vi var på Koh Lanta. Allt var sig likt på Lanta Miami (stället heter så). Samma tjej jobbade till och med kvar och hon frågade om vi bott där tidigare då hon kände igen oss. Alltíd skoj med lite nostalgitripper. Imorgon blir en lugn dag igen och jag tror jag ska våga mig på en till rygg- och nackmassage. Ljuvligt! Annars zippas det friskt på Lemon shakes och Ice coffes varvat med underbar thaimat. Life is good med andra ord!

Lunchdags!
Håkan får en välbehövlig thaimassage av en av massagetjejerna
Vårt gamla place Lanta Miami på Klong Nin

Arvid inför en god middag på Thai Cat (A&G vet vilket ställe vi pratar om)

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan