2010-12-16

2010-12-16

Några fler packtips

Några tips till alla mina vänner som med barn styr kosan mot Thailand inom kort.

Ta ut svenska pengar och växla här. Kursen är grym om man har kontanter med sig.
Det finns blöjor av alla de storlekar här och de fungerar fint. Vi har kört huggies här nere.
Det finns barnmat i butiken (iaf här på Koh Lanta). Det finns inte så många olika varianter, men det finns iaf. Har spanat lite åt er och har bland annat sett risotto och pasta med kyckling och en hel del fruktpuréer. Välling har jag dock inte sett. Nappflaskor och sånt finns också fast man vill kanske ha svenska grejer...
För att spara på vikten skippa att ta med tvättlappar och pockets. Tvättlappar finns här och pockets på Arlanda. Aloe Vera gel har jag sett i varje butik här nere. Det finns även armpuffar till badet och alla märken på schampoos, hudkrämer och tandkrämer du kan tänka dig. Solkräm kan man lika gärna köpa hemma då de nästan är dyrare här nere. Skönt att ha krämer från minut ett också. Utökar kanske det här inlägget om jag kommer på mer grejer. Happy packing!

1 kommentar:

johanna sa...

tack för tipsen :)

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan