2010-10-04

2010-10-04

MVC

Idag träffade jag vår "riktiga" barnmorska Karin på MVC. Vi har bara varit där en gång tidigare och då hade hon semester. Vi har bytt barnmorska från förra graviditeten och det känns jättebra även denna gång. Vi kom varandra nära bara på detta enda besöket.

Jag har visst moderkakan på framsidan av magen så det kan vara svårt att höra hjärtljuden på bebisen, men det var inga som helst problem. De slog friskt där inne 140 ggr/minuten. Det är ganska mycket saktare än Arvid som aldrig gick under 160 på någon av mätningarna. Fast 140 klassas visst som snabbt. Hon sa att snabbt hjärtljud tyder på en tjej enligt sägnen. Fast det stämde ju inte alls med Arvid så kan nog bortse från den kommentaren....

Livmodern hade bra storlek och alla värden såg jättebra ut (järn och blodtryck) så hon rådde mig att bara njuta av att vara gravid och inte ta ut mig för mycket. Det gör jag redan, njuter av graviditeten alltså....

2 kommentarer:

Therese sa...

Nu var det så länge sen vi sågs! Har ju inte sett dig med mage ens :) Tider går ju så fort så snart har ni ju lilla bebisen hos er och Arvid är storebror!
Vi måste planera in en träff snart!
Ha det bra och ta hand om dig, och familjen.

Kram!

Maria sa...

Jag håller med! Vi borde ses omedelbart bums! Nu är det halvvägs dvs är i vecka 21. Tiden går så fort. Vi har inte så många planer i okt (inte nu i helgen heller). Vi får höras! KRam

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan