2010-10-31

2010-10-31

3 + 1

Jag får många frågor om hur jag mår och här kommer efter en liten fundering en kort sammanfattning. Jag mår prima! Ingen misstar mig längre för att bara vara tjock utan vågar öppet tala om att jag är gravid vilket är ganska befriande. Det innebär förhoppningsvis att några fler kommer att resa sig och erbjuda plats på överfulla tåg.

Nu har mina ryggkrämpor gått över. De varade bara någon vecka, men de hann bli tillräckligt jobbiga. De försvann nog när jag lade klackarna på hyllan. Från och med nu blir det lågskor (även fast jag vet att mr här hemma föredrar annat). Förkylningarna som Arvid tar med sig hem verkar vilja hålla i sig en vecka eller två extra vilket är lite irriterande, men förhoppningsvis så ska jag väl ändå få bli helt frisk om ett par dagar. Glädjande är att både hår och naglar har fått sig samma energiboost som förra gången. Synd bara att det går rakt ner i källaren med det när amningen tar över.

Jag har inte ont någonstans och har inte hunnit blivit så där apstor än så det är nu graviditeten är som mest njutbar. Skrutten där inne för fortfarande ett fasligt liv, men man börjar vänja sig lite och kan koppla bort det ibland när koncentration krävs på t.ex. jobb och annat. Tyvärr har jag inte hunnit prata så mycket på bebisen, men klappar på den då och då och säger hej. Det är tyvärr lätt hänt att man till och med hinner glömma bort att man är gravid. Tänk om det är sista gången med mage då kommer jag ha ångest att jag inte hunnit njuta av det mer. Jag längtar jättemycket tills lilla knytet tänker komma ut för jag är så nyfiken på att träffa den nya lilla personen som blir den nya medlemmen i vår familj. Tänk snart är vi fyra!

Tjockis i vecka 24

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan