2010-10-24

2010-10-24

Dagens huvudbry

Idag har jag börjat spåna på en namnlista till lilla knytet. Jag gjorde en ny fräsch lista och utan att tjuvkika på den gamla (från när vi gick i väntans tider med Arvid). Jag tror att det bara är något namn eller två som hittills fått följa med till den nya listan. Vad man ändrar sig fort. Namn är dock SÅ svårt! Blir galen och man får ju frågan någon gång i veckan och tvingas då inse att man inte har en susning. Jag kan dock utan att avslöja för mycket säga att jag (utan att ha studerat namnens ursprung) bara har gamla svenska namn på listan. Det kommer med andra ord inte bli något nyuppkommet eller utländsktklingande namn till Arvids syskon om jag får vara med och bestämma. Fast med takten jag ändrar mig så kanske det blir så ändå.

Nu gäller det bara att jag och mr ska komma överens. Kanske får han göra en egen lista och så får vi se om något namn överhuvudtaget matchar. Vi kanske får ha en omvänd Idoltävling här hemma. Vi får rösta på den vi inte vill ska vinna och den åker ut. Fast det går ju inte heller. Då existerar det en risk att jag inte får min vilja igenom. hmm. To be continued.

2 kommentarer:

CattisL sa...

Det var ett par tvillingar på bebissidorna i tidningen idag, de skulle heta Malte och Arvid. Gulligt va?

Maria sa...

Hihi. De föräldrarna har väldigt bra smak!

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan