2015-07-20

2015-07-20

Lite flyt i träningen

Det är skönt att vara hemma och kunna gå till "vanliga" gymmet igen. Har kört tre hårda pass på fyra dagar, så nu blir det nog till att vila litegranna.

Jag har snöat in på att jag ska bli riktigt bra på tricepsarmhävningar. Jag nöter på dem varje pass nästan nu, men det går sakta men säkert framåt. Jag tycker det är otroligt roligt att gå till gymmet numera. Kanske för att det ger resultat och jag blir starkare.



Jag är inte så stark att jag kan göra pullups. Kanske ett kommande mål? Just nu har jag inga mål alls vilket jag borde ändra på. Men jag ser till att lägga på mer vikter så fort jag känner att jag klarar för många repititioner och hantlarna blir tyngre och tyngre!

Ikväll blev det ett grispass crossfit. Först diverse uppvärmningsövningar squats, pushpress och burpees i lugnt tempo. Avslutade med AMRAP 15 min (så många rundor du hinner på 15 min) med skivstång på 25 kg:

5 powercleans
5 front squats
5 pushpress
10 burpees

Så här grisigt svettig var jag efter. Men nöjd!

Såg det allra konstigaste idag i omklädningsrummet. En tjej virade in hela hennes midja i gladpack efter hon duschat. Det bara prasslade när hon gick iväg. Antar att det var i syftet att förändra hennes kropp på något sätt. Så beklagligt att se. Kan inte vi människor bara få vara som vi är.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan