2015-06-13

2015-06-13

Sommaravslutning - sommaren ÄR här!!

Nu var det dags för sommaravslutning på jobbet. Och vi prickade in den bästa sommardagen av alla. Galet vilken vacker dag! Solen strålade och 25 grader. Nu finns inga tvivel. Sommaren ÄR här. Stockholm bokstavligen kokade. Vi hade bokat boule i Rålis. Lyckat drag?! Åh, ja. Med gott kallt dricka och härliga kollegor boulade jag som aldrig förr. Jag smekte in kloten lekande lätt. De andra blev nästan putt på mig. haha. Vi hade så trevligt att vi glömde betala för kalaset. Oops. Det kom vi på när vi satt och hade en trevlig italiensk middag på Trattorian en bit därifrån. Pinsamt! Och det var jag som bokat det hela. Är väl jag som får lomma dit med svansen mellan benen och betala i veckan. Skämskudde delux.

jag lyckades bära ett par sandaler som gav mig sjuka blåsor och blåmärken under hälen. Skämtar inte. Sjukt ont. Det drog ner det hela lite och jag har gått barfota hela dagen idag (läs lördag) och hoppas att jag kan komma i skor när jag behöver.

En i övrigt härlig kväll avslutades på en av pontonrestaurangerna utanför Trattorian och ett par öl senare avrundade jag ändå i hyffsad tid. Jag lommade hemåt i den härliga Stockholmskvällen och känner att livet är bra. Lite för bra kanske. Min mage gjorde helt plötsligt uppror på vägen hem och jag tog mig precis innanför dörren i tid. Var det räkorna jag ätit som gjorde detta? Not so fun. Så lördagen har väl varit sådär fysiskt sett. Öm mage, ömma fötter och lite småbakis. Hoppas det inte är något som smittar. Nåväl. Sommarens bästa dag so far fick ett lite mindre roligt slut, men vilken dag det blev!!

Vår fina chef fyller 50. Så lite uppvaktning och förfest på kontoret fick det bli.

Hårda förhandlingar

My partner in crime

Vi var inte ensamma



Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan