2015-06-26

2015-06-26

100 pass avklarade - mot nya mål!

Med gott om tid inför midsommar (ungefär ett dygn innan) rullade jag iland med mitt träningsmål att träna 100 träningspass innan midsommar. En sådan där facebookgrupp jag signade in mig på lite spontant någon vecka in i januari. Jag har faktiskt försökt att inte slänga in så många sådana där enklare träningspass såsom powerwalks, men så klart är det ju ett antal sådana ändå. Så sammanfattningsvis har det blivit en hel del massa timmar på gymmet, i crossfitsalen, blandat med bodypump, yoga och något spinningpass. Sjukt nöjd och det har varit flera gånger som denna grupp gjort att jag ändå packat mig iväg sena kvällar fastän energin varit lite sisådär. 

Nu gäller det att bita ihop och fortsätta i denna goda anda. Så såhär veckan efter midsommar måste jag ändå vara nöjd över att redan nu kört tre tunga pass på gymmet och ett lätt löppass/pw på totalt sex dagar. Det blir nog till att vara en gymråtta i sommar då de flesta pass har tagit semester på träningscentret. Till Turkiet (om vi nu vågar åka dit efter dagens händelser i Tunisien) blir det förhoppningsvis även träning om barnen är skötsamma och de är möjliga att lämna med endast en förälder.  

Jag är lite missnöjd över att jag inte tagit mått på mig själv innan och efter. Jag har gått upp i vikt, men tror samtidigt att jag gått ner i fett. Lite oklart, men känner mig grymt mycket starkare, sundare och fastare. Så det är väl det jag får gå på. Nu får jag ta tag i formulerandet av nya träningsmål. Det kommer nog att bli fokus på mer prestationsinriktade mål såsom antal kg i vissa övningar än antalet träningspass. To be continued. Att sätta upp relevanta mål är inte lätt.

Nöjd efter det 100:e passet

Sista passet blev en bodypump med ny release. Nya releaser innebär alltid tunga pass. Så även denna gång.

En lugn pw/jogg på Vallentunas slätter 
(och i skogen, men där gick det fortare för det var så läskigt sent på kvällen)


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan